8 клас

                                            ГЕОГРАФІЯ
                                                                                                               8 клас
Підготуйте розповідь на одну з тем:
1.Причини зміни клімату України.
2.Прикмети погоди, приказки і гагадки про клімат.
3.Вплив кліматотвірних чинників на стан погоди в нашій місцевості.
4.Метеослужба.
5.В. Срезневський-організатор метеослужби в Україні.

Завдання для підготовки до олімпіади
Теоретичний тур

Тестові завдання

У завданнях 1-10 необхідно вибрати одну правильну відповідь.

Правильна відповідь на кожне завдання – 1 бал

 

1.       Укажіть, від чого залежить кількість висотних поясів у горах:

1.    Кількості опадів              В. Висоти гір та їх географічного положення

2.    Епохи горотворення      Г. Складу  та віку гірських порід

 

2.       Укажіть, у столиці якої країни Сонце двічі на рік буває в зеніті:

1.    Франції               Б. Індії                 В. Алжирі                     Г. Кенії

 

3.       Визначте, якою буде відстань на карті з масштабом 1: 50 000 000  між двома містами, якщо на місцевості вона становить 3 750 км:

1.    3,75 см                Б. 1,85 см            В. 7,5 см                       Г. 18,75 см

 

4.       Зазначте вітри, які приносять вологу на основну частину Південної Америки:


А. Мусони               Б. Західні

В. Пасати                 Г. Памперо


 

5.       Визначте, наслідки навколосвітніх подорожей  двох літаків - одного за екватором (1), іншого – за меридіаном (2), якщо швидкість їх руху однакова:

1.   А. Подорожі будуть здійснені одночасно

2.   Б. 1-й літак швидше здійснить подорож

3.   В. 2-й літак швидше здійснить подорож

 4. Залежно від пори року або перший, або другий літак

 

6.   Укажіть тектонічну структуру, яка утворилась у результаті прогину фундаменту платформи:


1.        Западина

2.       Щит

3.       Грабен

4.          Плита


 

7.       Виберіть найбільший за площею острів України:


1.       Зміїний

2.       Джарилгач

3.       Довгий

4.          Березань


 

8.       Назвіть прилад, яким вимірюють абсолютну вологість повітря:


1.   Психрометр

2.   Гігрометр

3.   Анемометр

4.   Манометр

 


9.       Визначте річку, яка протікає південно-західним кордоном України


1.                 Десна

2.                 Західний Буг

3.                 Рось

4.                 Дунай


10.   Скільки солі (в кг) можна добути з 1м3 води Чорного моря, якщо його середня солоність становить 20 ‰.


1.       20

2.       2

3.       0,2

4.       0,02


 

 

Завдання 11-12 мають на меті встановлення правильної відповідності. Правильна відповідь на кожне запитання – 2 бали

 

11.              Знайдіть відповідність між дослідниками та дослідженнями, які вони здійснювали на теренах сучасної України в ХХ ст.:

1.   Висоцький Г.М.

A.    Вивчав геологічну будову України

2.   Бондарчук В.Г.

B. Досліджував степове лісівництво

3.   Погребняк П.С.

C. Розробив учення про біосферу

4.   Вернадський В.І.

D. Розробив класифікацію типів лісів українського Полісся

 

E.  Склав карту біогеографічного районування України

12.              Установіть відповідність  між островами та особливостями їхнього географічного положення:

1.     Гавайські

A.    На сході омиваються водами Філіппінського моря

2.     Маріанські

B.     Перетинаються Гринвіцьким меридіаном

3.     Філіппінські

C.    Розташовані водночас у двох, Північній і Південній, півкулях

4.     Великі Зондські

D.   На заході омиваються водами Філіппінського моря

 

E.    Перетинаються Північним тропіком

 

Теоретичний тур

1.     Одні з найвідоміших течій Світового океану зображені на картинах. Це – «Гольфстрім» У. Хомера і «Тепла морська течія Куросіо» Р. Кавабати. Ці художні полотна створили митці не лише з різних країн, а й з різних континентів; та й самі течії рухаються в різних океанах, між якими багатотисячна відстань. Однак, незважаючи на це, згадані течії є географічними аналогами. Куросіо іноді навіть називають тихоокеанським Гольфстрімом. Поясніть, що спільного в Гольфстріму та Куросіо. Як виникають ці течії, і як вони впливають на клімат прибережних територій? (10 балів)

2.     Окремі вершини Українських Карпат мають назви, що відбивають загальні особливості рельєфу цих гір. Так, Грунь походить від місцевого географічного терміна «грунь» (невисока гора з м'якими контурами). Ще одна назва карпатської вершини Плоска. Таке саме значення має і назва ще однієї вершини наших Карпат Плянуль, що походить від румунського «рівна, плоска». Які географічні передумови появи таких назв вершин? Чи й справді для українських Карпат характерні здебільшого м'які обриси? (10 балів)

3.     Карти укладають у певних картографічних проекціях (залежно від території та поставлених завдань). Чому при укладанні морських карт віддають перевагу проекції Меркатора (рівнокутній циліндричній проекції)? Обґрунтуйте відповідь (12 балів).

 

Практичний тур

1.     Розв’яжіть задачу. У той момент, коли в Києві місцевий час становить 12 год., у пункті, де працює бригада геологів, місцевий час - 11 годин. Визначте географічні координати місця роботи бригади, якщо висота Полярної зірки над горизонтом у цій місцевості  становить 49°(10 балів) 

 

2.     Позначте на контурній карті наступні географічні об’єкти (12 балів):


·         озеро Ейр;

·         вулкан Кіліманджаро;

·         річка Янцзи;

·         Тасманове море;

·         острів Калімантан;

·         гори Карпати;

·         півострів Юкатан;

·         протока Дрейка;

·         Північноатлантична течія;

·         Перська затока;

·         Амазонська низовина;

·         гора Аконкаґуа.


 

ВСЬОГО: 14 + 32 + 22 = 68 балів

1.Розкажіть про сучасні географічні дослідження України. Поясніть, чим зумовлені основні напрямки сучасних географічних досліджень в Україні.
10 балів
2. У чому полягають природні переваги і недоліки розташування України на Землі.
12 балів
3.Дайте визначення поняття «топографічна карта» та коротко охарактеризуйте її складові.
12 балів
Вкажіть хибне твердження.
а.Країна переходить на зимовий час.
Б.Країна переходить на літній час.
В.Місцевий час можна назвати сонячним часом.

Зап

                                                    Практичний тур
1.Розв’яжіть задачу.(8 балів)
Визначте площу парку Щорса, зображеного на плані м. Луганська з масштабом 1:10 000
2.Розв’яжіть задачу.(10 балів)
Київський поясний час – 23 год 16 хв. Визначте поясний час населеного пункту, що знаходиться на меридіані 132° сх.д.
3.Опишіть алгоритм «читання» особливостей рельєфу на топографічній карті . (12 балів)
Бліц-тур
1.Дайте визначення понять. (12 балів)
Картографічна генералізаціяце…
Атлас – це…
Географічні інформаційні системи – це…
Державний кордон – це…
2. Дайте короткі відповіді на запитання.
1)    Метод дослідження, за допомогою якого відображається просторове розташування і взаємозв’язок природних об’єктів, явищ або процесі,  називають …
2)    Закарпатська область  приєдналася до складу УРСР у Назва «Україна»  з’явилась у Хвіст.  в …
3)    Міста України, які мають особливий державний статус
4)    Якщо  у точці 9° пд.ш. 78° сх.д.  місцевий час 13.40, то у точці 41° пн.ш.,78° сх.д. місцевий час
5)    Карта  з масштабом 1:45 000 відноситься
6)    Території у приполярних широтах зображують на картах за допомогою
7)  Однакова форма клітин градусної сітки між одними й тими паралелями показує
8)  Найближчий до полюса пункт в Україні
9)    По річці Західний Буг проходить кордон України з …
Родовища кам’яного вугілля на Донбасі відкрив
Основоположником української наукової  географії є
3. Заповніть таблицю.
Проекція
Допоміжна поверхня
Вигляд градусної сітки
Місця найменшого спотворення
Використання карт
Азимутальна
Плоска поверхня
Прямі лінії по центру карти, дуги з віддаленням від центру
У точці дотику глобуса до площини
Карта півкуль, полярних територій, Африки



1.Знайти інформацію про землетруси в Україні.

2.Дати визначення понять: рельєф, низовини, височини, гори, неотектонічні рухи, зледеніння.

3.Побудуй логічний ланцюжок:
А)Карстові-печери...
Б)Вулканогенні...  ... -Керченський півострів.
В)...-коси - Арабатська стрілка.

4.Відшукайте інформацію про відкриття кам'яного вугілля в Україні.

5.Поясніть закономірності поширення осадових корисних копалин в Україні та їхню приуроченість до тектонічних структур.

6.Дослідження.
Навести приклади використання продуктів переробки корисних копалин у побутиі, будівництві. Оформити презентацію.

                          ІІ СЕМЕСТР
Завдання для опрацювання під час карантину (Березень 2020)
Опрацювати тему "Природні умови і ресурси Чорного і Азовського моря. (Параграф 44-45)

1.Спробуйте пояснити стан забезпеченості водними ресурсами своєї області. Чи залежать інші області від дбайливого використання води у вашій області? Чи стосуються вас випадки забруднення вод на території сусідніх областей?


2.Назвіть по 5 видів рослин. розповсюджених в Україні:
А)Чагарникових
Б)Деревних
В)Трав'яних
Г)Занесених до Червоної книги
Д)Лікарських.


3.Охарактеризуйте Чорне море:
а)середні та максимальні глибини
б)середня солоність вод
в)морські течії
г)мінерально-сировинні ресурси
д)ріки, що впадають
е)найбільші порти.


                 ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
Завдання учнівської олімпіади 
шіть запропоновані змістові одиниці в правильній логічно-хронологічній послідовності
1.Роман Мстиславич, Юрій Львович, Святополк Окаянний, Ярослав Осмомисл.
2.Гуни, половці, скіфи, авари.
3.Александр Македонський, Геродот, Юлій Цезар, Гомер.
4.Мальована кераміка, залізний дворучний меч, бронзова кам'яна сокира, гостродонна кераміка.

Одним реченням укажіть, хто ці особи, який зробили внесок в світову історію чи культуру, століття їх діяльності.
1.Атей.
2.Соломон
3.Агапіт
4Жанна Д'Арк.

Визначте 5 подій світової історії, що мали, на ваш погляд, значний вплив на історію України. Свою думку обгрунтуйте. (10 б.)

Випишіть 1 зайвий елемент у кожному рядку і поясніть свій вибір.
1.Зиккурат, клинопис, сфінкс, шумери.
2.Юнона, Афродіта, Флора, Феміда.
3.Ярослав Осмомисл, Роман Мстиславич, Юрій Львович, Лев Данилович.
4Папірус, порох, глина, шовк.
Співставте поняття з назвами країн.(5 б)
1.Іригаційне землеробство. ".Бібліотека з глиняних табличок. 3.Пурпурова фарба. 4Перші металеві монети-дарики. 5. Теракотова армія.
А)Ассирія. Б)Фінікія. В)Китай. Г)Єгипет. Д)Персія.
Принцип "Старого не руйнуємо, нового не запроваджуємо" стосується діяльності таких осіб:
1.Ягайло
2.Гедимін
3.Ольгерд
4.Казимир ІІІ
5.Володимир Ольгердович
6.Мартин Гаштовп.
Завдання для опрацювання під час карантину (березень 2020)
Зайти на сайт Відеоісторія та опрацювати тему "Посилення колоніальної політики Російської імперії"

                   ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
Зайти на сайт Відеоісторія та опрацювати тему "Османська імперія"


Немає коментарів:

Дописати коментар

Головна сторінка

Учитель Покликання наше - навчати. На крилах дітей піднімати, Бо вчитель - скульптор душі. Він ласкою мусить зігріти, Добром напоїти се...